Muda Lagi Dah Menghidap Kanser! Dari Kajian, Rupanya Waktu Sihat, Dia Suka Amalkan Minuman Ini!

Muda Lagi Dah Menghidap Kanser! Dari Kajian, Rupanya Waktu Sihat, Dia Suka Amalkan Minuman Ini. Kehidupan sekarang yang serba cepat ditambah lagi tekanan kerja, boleh menyebabkan banyak orang tidak bersenam atau pergi ke rumah sakit untuk melakukan pemeriksaan rutin.

Bahkan, ketika tubuh mempunyai masalah, kamu malah tidak tahu. Beberapa hari yang lalu, ada seorang wanita yang berumur 25 tahun pergi ke rumah sakit untuk melakukan pemeriksaan rutin. Tidak disangka ia mendapati bahawa ia telah menghidap kanser perut.

Memang kebiasaan sehari-harinya tidak baik, ia sering makan makanan yang diawetkan, duduk seharian di pejabat dan jarang minum air. Mujurlah, kansernya masih di peringkat awal.

Dalam beberapa tahun terakhir, kanser perut telah banyak memakan jiwa. Lebih parahnya, penyakit ini meningkat setiap tahun. Penyebab utama dari kanser perut 90 peratus datang dari kebiasaan makanan yang dimakan sehari-hari. Mari kita lihat makanan apa yang mencetuskan kanser perut:

1. Buah Busuk

Buah-buahan segar sangat baik untuk kesihatan. Namun jika kamu melihat buah yang sedikit busuk, apakah akan kamu buang atau potong bahagian busuknya lalu dimakan? Hal ini adalah salah satu penyebab dari kanser perut.

Buah ini tidak hanya busuk di beberapa bahagian, tempat-tempat lain juga sudah dijangkiti kulat, hanya saja belum kelihatan. Jadi kita perlu memperhatikan lebih baik ketika makan buah.

2. Makanan Segera

Makanan segera lebih cepat dan tidak buang-buang waktu, sehingga banyak pekerja pejabat atau orang-orang yang memilih untuk makan makanan segera. Tapi banyak dari komposisi kimia yang berlebihan dari makanan tak berkhasiat ini.

Tidak hanya garam tinggi, lemak tinggi, vitamin rendah, dan hanya dapat memberikan kalori tanpa nilai gizi.

Pengambilan garam yang terlalu tinggi boleh meningkatkan beban pada buah pinggang, tekanan darah tinggi dan sebagainya.

3. Acar / Jeruk

Acar merupakan salah satu jenis makanan yang di awetkan memakai cuka dan garam dan biasa kita temui pada menu makanan di rumah makan. Akan tetapi, makanan ini mengandungi kadar garam yang sangat tinggi, sehingga mudah menyebabkan darah tinggi, penyakit jantung dan kanser perut.

Menurut kajian kanser dunia, pengambilan garam sehari tidak boleh lebih dari 6 gram. Jika ingin hidup sihat, jangan makan makanan yang terlalu masin.

4. Makanan Panggang

Makanan panggang memang lazat dan nikmat. Namun, makanan panggang terlalu berminyak dan boleh menyerap ke dalam makanan.Menurut kaji selidik, banyak penduduk di Iceland yang menghidap kanser perut, hal ini berkaitan dengan makanan panggang yang sering mereka konsumsi.

Inilah penyebab penyakit perut atau kanser perut. Penyakit ini boleh menganggu dan menghalang kegiatan sehari-hari. Bijaklah dalam memilih makanan supaya badan sentiasa sihat dan dilindungi.

Oleh itu jagalah kesihatan kita sentiasa dan ketahui juga 25 tanda kanser yang selalu orang abaikan hingga terlambat yang kami kongsikan dalam entri terdahulu.
Menjadi Kegemaran Ramai Kaum Wanita, Minuman Ini Rupanya

Penyebab Utama Kanser Payudara. Kanser payudara adalah penyakit yang ditakuti wanita. Banyak cara sanggup dilakukan agar terhindar dari penyakit tersebut.
Namun, terkadang kita tidak sedar bahawa makanan dan minuman yang dikonsumsi setiap hari ternyata berisiko meningkatkan penyakit kanser payudara.

Peneliti dari Norwegia mengungkapkan susu bisa menjadi penyebab wanita terserang kanser payudara.

Mereka menjelaskan wanita yang mengambil tiga cawan susu atau lebih berisiko tiga kali ganda terkena kanser payudara, dibandingkan wanita yang mengambilnya sedikit.

Meningkatnya kes kanser payudara membuat doktor percaya susu menjadi penyebab hal tersebut.

Hingga beberapa waktu lalu diketahui bahawa susu mempercepat pertumbuhan sel kanker yang sudah didiagnosa, dan kini ditemukan bukti bahawa susu ternyata bisa menjadi penyebab kanser payudara.

Penelitian ini melibatkan beberapa pasien dari Finlandia, Swedia, Inggris, Kanada, Amerika, dan negara yang mengonsumsi susu dalam jumlah tinggi.

Penelitian ini menunjukkan wanita di negara yang sedikit mengonsums isusu memiliki risiko lebih kecil terserang kanser payudara.Susu mengandung sejumlah hormon dan faktor pertumbuhan karsinogenik, serta vitamin D.

Namun, kita tidak boleh menyalahkan susu begitu saja. Beberapa faktor lain juga menjadi penyebab wanita dapat mengidap kanser payudara, di antaranya banyak mengonsumsi gula, daging, kurang mengonsumsi buah dan sayuran.

Penggunaan pakaian dalam yang salah juga menjadi salah satu penyebabnya. Pakaian dalam yang terlalu ketat meningkatkan risiko terkena kanker payudara. Menurut penelitian, wanita yang mengenakan pakaian dalam 12 jam sehari memiliki risiko 20 kali lebih besar menderita kanser payudara.

Sumber:natureandhealthyadvice.com/ FB Keluarga Till Jannah