Demi Rasa Kemanusiaan Mohon Sebarkan Artikel Ini. Kalian Akan Menyesal Seumur Hidup Kalau Tak Membaca Artikel Ini… Dengan Air Kacang Hijau,Cacar Air AkanHilang Tanpa Bekas, Begini Caranya…

Penyakit cacar sering dihadapi tiap-tiap orang. Biasanya hal sejenis ini jalan waktu meraih usia remaja. Penyakit yang karena oleh v! rus ini memang mengganggu dan di kenal mengakibatkan rasa gatal. Untuk mengatasinya, simak cara tersebut ini .

1. Wortel dan Daun Ketumbar 

Semangkuk sup yang terbuat dari wortel dan daun ketumbar demikian bermanfaat dalam pengobatan cacar. Hal sejenis ini karena ke-2 bahan itu kaya anti-oksidan yang menolong dalam sistem penyembuhan.

Sup untuk penyembuhan cacar air : 

Potong-potong 100 gr wortel fresh, potong 60 gr atau satu 1/2 cangkir daun ketumbar fresh. Dengan api tengah rebus dalam 2 seperempat gelas air sampai tersisa setengahnya. Minum sup ini sekali sehari. Anda dapatkah makan wortel rebus dan daun ketumbar untuk berikanlah st4mina.

2. Havermut/Oatmeal 

Mandi oatmeal yakni obat rumahan yang popular untuk gatal-gatal yang lantaran oleh cacar. Giling dua cangkir oatmeal jadi bubuk halus. Input oatmeal bubuk dalam dua liter (satu-setengah galon) air hangat suam-suam kuku. Berendam lah di air mandi sepanjang 15 sampai 20 menit, lalu bersihkan untuk meredakan gatal-gatal akibat cacar air.

3. Madu 

Madu yang dioles-oleskan pada kulit bakal mengatasi gatal serta membantu menyembuhkan lec ” et yang karena oleh cacar air. Pakai madu murni untuk mengoles sisi tubuh yang diserang cacar air. Ulangilah sistem 2-3 kali satu hari sampai sisa luka hilang. Minum madu bisakah tingkatkan imunitas tubuh pada v! rus cacar air.

4. Baking Soda 

Baking soda kurangi dampak gatal dan iritasi yang karena cacar air. Hal semacam ini disangka sebagai satu diantara obat alami terbaik dalam mengobati cacar air.

Campur 1/2 sendok baking soda dengan air. Lantas dengan memakai spons kita bisa menerapkan larutan ini pada kulit tubuh pasien yang lec ” et dan ru4m. Biarkanlah jadi kering pada tubuh pasien. Ini bisa menolong pasien untuk kurangi hasrat menggaruk dan jauhi l3puh4n meletus.

5. Air Kacang Hijau 

Air kacang hijau bisakah menolong singkirkan permasalahan cacar air. Rebus kacang hijau sampai mek4r dan saring airnya. Pakai air kacang hijau untuk bersihkan kulit pasien cacar air.

Tipe perawatan ini bisa menolong kurangi rasa gatal dan lec ” et. Pemrosesan air kacang hijau berikanlah kesegaran tubuh serta membantu untuk kurangi ru4m pasien. Air kacang hijau bisa diminum untuk tingkatkan ketahanan tubuh pasien.

Sekianlah Info Dari Kami Semoga Berguna serta jangan pernah lupa diberikan.

sumber : tricsehat.com

Petua awet muda
Bayangkan, anak menakan (anak buah) terperanjat bila saya beritahu umur saya 24 tahun. Saya ingat muka saya ini nampak seperti berusia 30 tahun di pandangan anak menakan, rupa-rupanya dia ingatkan saya baru berumur 19 tahun.
Hahaha! Bukan dia sahaja, malah ramai lagi yang nampak saya seperti awet muda. Ingatkan saya budak sekolah pun ada. Mungkin kerana saiz badan saya yang agak kecil, kurus dan awet muda.

Saya malas nak kongsi rahsia awet muda yang saya amalkan. Tetapi tak apalah berkongsi kebaikan pun merupakan satu ibadah juga kan?

Nah, saya nak kongsikan rahsia kecantikan saya dengan menggunakan air rawatan tradisional untuk

Dalaman wanita
Mengurangkan keputihan
Seri wanita
Awet muda
Mengeluarkan aura positif
Memberi tenaga dan mencantikkan luaran kita

Saya amalkan minuman ini dan juga pil buatan sendiri. Senang, homemade sahaja. Terjamin selamat untuk badan.

Bolehlah cuba resepi air tradisional ini. Memang best! Untuk buatkan air rawatan tradisional ini kekal lama pun ada tipsnya juga. Tetapi saya akan kongsikan pada slot lain pula ya.

Saya akan ambil dua atau tiga sudu pati jamu ini dan dicampurkan dengan setengah cawan air suam. Minum tiga kali seminggu.

 

 

Bahan-bahan yang diperlukan:

4 ulas kunyit saiz 2 inci (merawat luka dalaman)
Seulas halia saiz 2 inci (membuang angin)
Sebiji buah manjakani (mengetatkan bahagian dalaman wanita)
Sesudu asam jawa (mengempiskan perut)
Sedikit gula merah (saja letak gambar besar)

Semua bahan-bahan tak kisah sangat nak guna banyak mana pun sebenarnya. Cuma berhati-hati dengan manjakani sebab pahit.

Tumbuk kunyi dan biji manjakani serta hiris halia. Nak tumbuk halia pun boleh tetapi saya tak suka rasa tajam halia kalau tumbuk sekali.

 

Rebus halia, kunyit dan biji manjakani dengan dua cawan air. Tunggu sehingga mendidih.


Setelah mendidih, tambah dengan air asam jawa. Saya campur asam jawa tadi dengan dua cawan air juga. Biar sampai mendidih lagi.

Selepas mendidih sekali lagi, letak gula merah. Gula merah ini bertujuan mengurangkan rasa pahit manjakani itu. Kalau korang jenis yang suka pahit-pahit ini, tak perlu letak pun tak apa. Ini pun dibiarkan sehingga mendidih dan air kering sedikit dalam suku dari jumlah air asal. Boleh tutup api dan tunggu sehingga sejuk.


Bila sudah sejuk, dah boleh tapis dan simpan dalam bekas bertutup.

Tadaa! Pati jamu anda sudah siap.

Sumber:  The Reporter